Saturday, April 26, 2008

Tengku Razaleigh Sanggah Penubuhan Suruhanjaya Anti Rasuah Malaysia

KOTA BHARU 10.30pm, 25 April – Y.B.M Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah dalam satu majils Sambutan Mauludirasul di Balai Islam, Lundang telah menjawab beberapa soalan yang di kemukan wakil-wakil Umno bahagian pada sesi soal jawab yang dibuka selama satu jam. Semasa menjawab soalan dari wakil satu bahagian Umno yang bertanya tentang sejauh mana beliau bersetuju dengan komen-komen bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir dalam media-media harian yang banyak mengkritik pucuk pimpinan Umno sekarang, beliau sebagai berkata bahawa beliau tidak bersetuju dengan setengah-setengah komen yang terlalu berbentuk peribadi dan urusan-urusan perniagaan.

Tengku Razaleigh juga menyatakan tidak bersetuju dengan pengumuman Perdana Menteri baru-baru ini berkenaan penstruktur semula Badan Pencegah Rasuah kepada Suruhanjaya Anti Rasuah Malaysia yang mana katanya, Suruhanjaya ini juga akan melapurkan terus kepada Perdana Menteri. Mengikut beliau Suruhanjaya ini juga akan balik kepada asal yang mana tidak mampu menjalankan tugas dengan telus dan adil tanpa mengira kedudukan orang yang bersalah. Beliau menyarankan supaya Suruhanjaya ini melapurkan terus kepada Parlimen demi untuk menetukan keberkesanan setiap tindakan. Majlis tesebut telah berakhir pada jam 12.00 malam.

- Wohgomok


Komen Wohgomok: Memang betul pun apa yang dikatakan Ku Li tentang Suruhanjaya tu, tengok apa dah jadi dengan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia yang hanya layak dinamakan semula dengan nama “SuruhanSaya Pilihanraya Malaysia”. Susah-susah kita berjuang dalam Pakatan Rakyat sajalah Tengku, Tengku pilih saja parti mana yang Tengku nak sertai, tapi Wohgomok agak Tengku lebih berminat pada PAS - Sorry Tengku.

2 comments:

Anonymous said...

Abe, bilo pulok dapat namo woh gomok?Jenuh kawe cari wohgomok.com hok demo im kawe, ruponya wohgomok blogspot.
TGNA tu rumoh sapo,demo ko rumoh dio? Syabas demo ado blog.Keno check spelling tuh.

Anonymous said...

Angin bertiup kencang sebelah ni kata Ku Li nak masuk PKR, sungguh ko?